Tuesday, October 4, 2011

bingkisan sayang dari filem

1.  "It doesn't matter if the guy is perfect or the girl is perfect, as long as they are perfect for each other."
GOOD WILL HUNTING (1997)
kata-kata 'tidak ada manusia yang sempurna' dalam suatu perhubungan sebaikya mesti selalu diingati. Kita boleh saja bermimpi memiliki pasangan yang hebat dan menawan tapi semua itu tidak menjamin hubungan akan sentiasa berjalan bagus. Tentu ada juga salah silapnya. Catat sekarang!

2.  "The best thing you can do is find a person who loves you for exactly what you are. That's the kind of person that's worth sticking with"
JUNO (2007)
Tentu saja you all menginginkan pasangan yang mampu memahami you all dalam apa jua keadaan. Lebih-lebih lagi saat bad mood. Atau juga yang terus memberi sokongan di waktu you all kecewa. Pasangan seperi ini mesti ditemukan. Dijamin si dia bakal mampu diharap dalam segala situasi. Tapi you all juga perlulah sama menjadi seperti apa yang you all sendiri harapkan kepadanya. Jangan terlalu ego!

3.  "If a guy doesn't call you, he doesn't want to call you"
HE'S JUST NOT THAT INTO YOU (2009)
Ini pelajaran yang you all benar-benar perlu faham sebab peratus kebenarannya memang tinggi. Biarpun waktu pertama bertemu si dia sangat ramah samapi bertukar nombor telefon. You all terus menanti tapi tiada juga panggilan darinya. Bosan menunggu hingga you all memulakan langkah menelefon takut-takut dia kehilangan nombor. Sebaiknya you all percaya saja dengan bingkisan dari filem ini. Si dia bukan tiada nombor you all tapi memang tidak tertarik untuk berkenalan lebih lanjut. Jadi, lupakan saja dia!

4.  "I love you even when you sick and look disgusting"
LOVE ACTUALLY (2003)
Mengaku sajalah you all dambakan cinta seorang boys yang kacak, hebat bersukan, atau memiliki gaya hidup yang mewah. Cuba bayangkan kalau situasi si dia sangat-sangat berbeza dengan apa yang you all impikan; selekeh, pemalas dan selalu minta di belanja. Adakah perasaan you all akan jadi tetap sama? Kalau berbeza, ertinya you all perlu lebih bersedia dan membuat pilihan untuk menerima si dia segalanya.

5.  "If you love someone you say it, you say it right then, out loud. Otherwise the moment just...passes you by.."
MY BEST FRIEND'S WEDDING (1997)
Kalau dulu kebiasaannya girls cuma duduk diam menunggu si dia menyatakan cinta, kenapa tidak sekarang you all yang memulakan dulu. Tapi pastikan dulu betul-betul yang si dia benar-benar sukakan you all. Paling tidak 90% sudah nampak ada potensinya. You all juga perlu bersedia menghadapi segala kemungkinan dan berani tanggung risiko. Jika sudah siap, tembak saja si dia dengan ayat romantis you all!

6.  "Don't let anyone ever make you feel like you don't deserve what you want. Go for it!"
10 THINGS I HATE ABOUT YOU (1999)
Ungkapan ini memang sangat-sangat sesuai buat you all yang patah hati. Seseorang baru saja menyakiti hati you all? Tak perlu salahkan diri sendiri atau terus kecewa. Mungkin yang terjadi itu si dia bukan yang tepat buat you all. Jadi, jangan berhenti mencari the right person yang pastinya akan menyayangi you all nanti!

7.  "Don't be afraid to fall in love again. Watch out for that signal, when life as you know it ends"
P.S. I LOVE YOU (2007) 
Berani mencintai harus berani disakiti. Tentu saja patah hati sangat menyakitkan. You all berasa seperti menjadi orang yang paling sedih didunia. Oh no! Dunia belum berakhir ok! Kecewa bercinta bukan bermakna enggan jatuh cinta lagi. Sebaiknya you all terus bagkit dan belajar dari pengalaman.

8.  "You don't know the first thing about love, because you don't understand compromise"
CLOSER (2004)  
Si dia memang seorang yang prihatin, atau juga seorang yang gemar memberi kejutan buat you all. Waktu bersama sungguh bahagia tapi dia meminta you all mengorbankan waktu bersantai dengan sahabat agar boleh berduaan bersama dia sahaja tak kira waktu yang diberikan sendiri olehnya. Di lain ketika, si dia bebas menentukan cuti dan bersuka ria bersama teman-teman boysnya. Hati-hati ok! Mungkin si dia bukan jenis yang mahu berkompromi tetapi boys yang memiliki ego tinggi.

9.  "Love is a matter of timing. It's no good meeting the right person too soon or too late"
2046 (2004) 
Tak perlu terburu-buru memaksa cinta gara-gara sudah lama berkenalan dan bersama. Cinta cukup subjektif untuk diukur dalam bentuk masa. Percayalah, cinta bakal datang di saat yangpaling tepat. You all tentu akan lebih menghargai dan lebih gembira!

10.  "Three years that I've been in love have been the darkest days of my life. All because I've been cursed by being-in love with a man who doesn't and will not love me back"
THE HOLIDAY (2006)
Tak perlulah buang masa berlama-lama dating dengan boys yang you all tahu tak mengambil berat tentang you all. Apatah lagi kalau sampai tiga tahun. Cepat-cepat angkat kaki. Jangan buang masa unutk kekal dengan boys nie. Lebih baik kecewa daripada terus menanti kata akhir boys yang gemar mengambil kesempatan. You all berhak untuk mendapat yang lebih baik.

11.  "Somebody out there loves you"
VALENTINE'S DAY (2010)
See?! Selama nie you all melulu yang mencari boys. Seseorang yang tepat sedang menantikan kehadiran you all dalam hidupnya. 




No comments:

Post a Comment