Tuesday, July 19, 2011

resipi kemanisan kehidupan

*secamca kemaafan
Walau sebanyak mana pun seseorang itu melakukan kesalahan, pasti ada kebaikan yang dilakukan. Jadi ambillah yang positif itu dan tinggalkan yang negatif supaya hati kamu lembut untuk memaafkannya.

*secubit senyuman
Tahukah kamu dengan senyuman boleh membuatkan kehidupan kamu ceria. Ada satu fakta menyatakan senyuman membuatkan kamu kelihatan muda daripada usia sebenar.

*setangkai keyakinan diri
Percaya atau tidak, tanpa keyakinan diri kehidupan kamu pasti hambar. Manakan tidak, tanpa keyakinan diri kamu pasti jarang ke tempat-tempat awam. Sesetengah orang itu, kekurangan diri sendiri menjadi satu sebab mengapa mereka kurang berkeyakinan. Ketahuilah tiada manusia sempurna di atas muka bumi ini.

*segenggam tekad dan azam
Dengan adanya azam pasti kamu akan lebih bersemangat dalam menjalani kehidupan dan menjadi insan lebih teratur dan bermanfaat. Sesudah itu, campurkan tekad dalam apa jua kamu lakukan pasti azam itu akan tercapai.

*hormat menghormati sacukup rasa
Kehidupan akan menjadi lebih manis apabila kamu menghormati orang di sekeliling kamu. Baik yang muda atau tua. Sesudah itu, kisarkan bersama sifat ringan tulang dan hasilnya, kehidupan harmoni menanti-majalah remaja

No comments:

Post a Comment